Unsolved
Penulis: James Patterson, David Ellis
Bahasa: Inggeris
Genre: Fiksyen, Misteri, Thriller
Penerbitan: 3 June 2019
Penerbit: Cornerstone
Halaman: 496 halaman
Penulis: Website | Twitter | Goodreads

buy the book from The Book Depository, free delivery

PENYELIDIK FBI Emma Dockery kembali untuk membalas dendam. Dia taksub mencari hubungkait beberapa kematian di beberapa tempat yang berlainan. Namun, dia yakin terdapat satu persamaan pada setiap kematian. Ada pembunuh bersiri yang perlu dikenalpasti.

Novelis James Patterson sedang berkarya ~ foto jamespatterson
Novelis James Patterson sedang berkarya ~ foto jamespatterson

Apabila beberapa detektif yang ditugaskan untuk kes ini menemui ajal, Emma dah terbaca sesuatu. Kematian yang berlaku adalah kerana pembunuhan. Dan dia akan menjadi orang yang akan membuktikannya.

Semakin hampir dia dengan pembunuh, semakin banyak dia terasa yang dia seperti sedang diperhatikan. Adakah dia sedang memerangkap untuk pembunuh jahat ini? Atau sebaliknya, dia pula yang masuk  perangkap pembunuh itu?

Jumlah kematian yang semakin meningkat. Emma mesti segera menangkap pembunuh ini, sebelum namanya pula yang masuk dalam senarai pembunuh itu.

………

James Patterson bersama novelnya The President is Missing ~ foto ispotTV
James bersama novelnya The President is Missing ~ foto ispotTV

SIAPA JAMES PATTERSON?

JAMES PATTERSON adalah di antara novelis terlaris dunia dan seorang pencerita yang diminati. Dia berjaya mencipta karakter fiksyen dan siri seperti Alex Cross.

Dia gemar menulis secara koloborasi dengan personaliti atau penulis lain. Di antara karyanya yang berkolobrasi dengan individu lain ialah, tersohor ialah The President is Missing bersama mantan Presiden Amerika, Bill Clinton.

Patterson menulis kerana suatu misi peribadi iaitu untuk membuktikan bahawa tiada manusia yang tak suka membaca, tetapi hanya terdapat mereka yang belum menemui buku yang diminatinya.

Dia telah menderma lebih 3 juta naskhah buku kepada kanak-kanak dan juga tentera. Beliau juga telah menderma lebih 70 juta dollar untuk pendidikan,memberi lebih 5,000 biasiswa untuk para guru.

Alex Cross, di antara karakter oleh James Patterson yang dijadikan filem ~ foto davisenterprise
Alex Cross, di antara karakter yang dijadikan filem ~ foto davisenterprise

The national Book Foundation telah menganugerahkan James dengan the Literarian Award for Outstanding Service to the American Literary Community. Dia juga penerima anugerah

Edgar Award dan enam Emmy Awards. Kini dia tinggal di Florida bersama keluarganya.

Dapatkan buku terbaru James Patterson di link berikut:

buy the book from The Book Depository, free delivery