Alhamdulilah. Selesai sudah bengkel pertama Layar MInda Publications. Bengkel MEMBARA KARYA berkongsi dengan para penulis mengenai cara-cara berkesan untuk memasarkan karya masing-masing.

Bagaimana pun, sebelum karya itu dipasarkan, seseorang itu perlulah mengetahui kedudukannya di minda para pembaca. Hanya dengan mengetahui kedudukannya, baharulah seseorang penulis itu boleh bertindak setepatnya untuk menempatkan dirinya di minda pembaca.

Bengkel sehari itu sememangnya tak cukup. Namun, ia adalah suatu permulaan. Dan, permulaan itu perlukan penyudah melalui tindakan yang konsisten.

Terima kasih kepada Khairiah Razali, Norra Hassan Novelis, Mimi Sahila Norbit, Ayim Novelis, Syauqie MK, Hambali Idrus, Balqis Sanusi, Zalita Mohd Nor, Shahida Mat Khasim dan Hasrul Azam Mokhta.

Tidak lupa jua kepada Novelis Thriller No 1 Malaysia, Ramlee Awang Murshid yang sudi tampil untuk special appearance.

Bengkel MEMBARA KARYA berlangsung di Makers Space, UMXcelerate, Universiti Malaya, K. Lumpur pada 29.9.18

NORDEN MOHAMED dilahirkan di Mersing, Johor pada tahun 1957. Setelah menamatkan pelajaran sekolah di Sekolah Menengah Sri Mersing, beliau melanjutkan pelajaran di ITM (kini UiTM) dalam bidang Senireka Perusahaan. Minatnya dalam bidang penerbitan buku membolehkan beliau ditugaskan sebagai Pengurus Besar Alaf 21 hingga berjaya menempatkan syarikat itu terkenal sebagai penerbit novel popular di Malaysia. Beliau kemudian bertugas sebagai Ketua Pengarang Kumpulan akhbar Sinar Harian sebelum diambil bertugas sebagai Penasihat Editorial Grup Buku Karangkraf.