Muka Depan An American Marriage

An American Marriage
Penulis: Tayari Jones
Bahasa: Inggeris
Genre: Fiksyen, Kontemporari
Penerbitan: 7 Mac 2019
Penerbit: Oneworld Publications
Halaman: 320 halaman
Penulis: Website | Facebook | Twitter | Goodreads


Roy, seorang eksekutif syarikat buku dan Celestial, seorang artis untuk syarikat anak patung baharu mendirikan rumahtangga. Takdir memisahkan mereka apabila Roy dipenjara 12 tahun kerana dituduh merogol seorang wanita.

Penulis Tayari Jones bersama Oprah Winfrey ~ iowacitypress

Mereka berdua saling berhubung melalui surat menyurat. Namun lama kelamaan perhubungan mereka kian hambar. Akhirnya Celestial minta berpisah dan dia mengahwini teman lamanya Andre.

Apabila keluar dari penjara, Roy tidak dapat lagi memperbaiki hubungan mereka. Nasib Roy berubah apabila menemui kawan sekolahnya Davina. Mereka akhirnya berkahwin.

Novel An American Marriage ~ foto whatmeganreads

An American Marriage membawa pembaca untuk menyelami  hati dan minda tiga watak utamanya. Novel ini menerima pencalonan, National Book Award Nominee for Fiction (2018),  Los Angeles Times Book Prize Nominee for Fiction (2018), Goodreads Choice Award Nominee for Fiction (2018), NAACP Image Award Nominee for Fiction (2019), Aspen Words Literary Prize Nominee for Longlist (2019) dan terpilih untuk Oprah’s Book Club Selection. Ia memenangi Women’s Prize for Fiction (2019).

Ikuti ulasan video novel ini di bawah:

Video ulasan buku An American Marriage di CBS – Youtube

APA KOMEN ANDA?

LAYARMINDA memaparkan berita dunia buku dan penulisan di dalam dan luar negara. Apakah artikel di atas ini menarik minat anda ataupun sebaliknya? Sila turunkan komen di petak yang disediakan untuk membantu kami memilih artikel-artikel yang terbaik buat anda.
Terima kasih daripada kami.