Coconuts Bangkok. 30.7.2020 

Setelah empat tahun berturut-turut memberi kegembiraan kepada warga Thailand dengan pameran buku, pada tahun ini The Big Bad Wolf, syarikat pempamer buku terbesar di dunia akan mengadakan jualannya kembali.

Cuma pada kali kelima ini, pameran buku ini diadakan secara online dari 3 hingga 6 September. Jualan gudang The Big Bad Wolf menawarkan jutaan judul-judul buku dengan harga diskaun ebsar di antara 50 % hingga 90 %. 

Sebelum ini, Pesta Buku Thailand turut dianjurkan secara online.  Namun, berikutan sambutan orang ramai, telah berlaku website crash pada hari pertama ia berlangsung.

Pesta Jualan The Big Bad Wolf adalah pesta jualan yang terbesar di dunia. Ia diasaskan oleh pasangan Andrew yap dan Jacqueline Ng dari Malaysia mulai tahun 2009 sebelum dibawa ke negara Thai pada 2016.

Salah sebuah Pesta Buku The Big Bad Wolf. Pixcredit: xinhuanews

Pautan artikel:
https://coconuts.co/bangkok/lifestyle/big-bad-wolfs-massive-book-sale-to-go-online-in-september/

Syarikat ini telah menjelajah ke lebih 25 buah negara yang di antaranya ialah Thailand, Taiwan, Indonesia, Sri Lanka, Pakistan, Myanmar, South Korea, Philippines, dan United Arab Emirates. Ia telah menjual lebih 25 juta naskhah buku kepada lebih 3 juta para pengunjungnya.